Portretter til kampanje
I samarbeid med byrået Heisholt Inc. fotograferte jeg en serie portretter for bruk i Bank2´s nye kampanje. Kampanjen ble vist på boards og på nett.
Prosjektets tittel Fra Positiv til Positiv beskriver den store bevegelsen det er fra å få beskjed om at du er hivpositiv, til du klarer å se lyst på livet igjen.
Vi møter mennesker som forteller om sin prosess og sine opplevelser. Tette og nære portretter. Ved hjelp av den enkle metaforen, med to stoler som står vendt hver sin vei, pakket det inn prosjektets budskap. Fra å få beskjeden, sjokket og nederlaget, til å kunne stå frem og leve et fullverdig liv. Hjemmesiden fungerer helt enkelt med at du trykker på personen og filmen vises. Tanken bak valget fargetonen i bildene skal underbygge det nære, sårbare og samtidig være tiltalende.
Har du noen du kjenner som har blir smittet, og trenger å se positivt på livet igjen, send dem linken til siden: www.fofa.no
Fredriksten is the oldest castle in Norway, located in Halden. This board game is a battle game. Every bits and pieces are hand designed. Even the rock is photographed of the original castle. It took tons of hours to finish but had a good cooperation with the smart people behind the idea and strategy, Aasmund Kaldestad and Kristian Amundsen Østby. They know the game!
Nominated for the Best Board Game Of The Year!
ARTIKKEL I KREATIVT FORUM
Bag-In-Box-Vinen “One and another” består av to ulike viner i samme boks. Designer Tor Einstabland står bak pakningsdesign og navn.
Designer Tor Einstabland forteller oss om en meget morsom henvendelse som kom fra Scott og Richard (SR Wine Import) om å være med å utvikle en helt ny type vinboks: To ulike viner i samme boks.
En glimrende idé med mange fordeler, sier Einstabland.
Første boksen skulle ha røde, italienske viner. Her fant vi frem til to ulike kombinasjoner av god kvalitet som dekker forskjellige behov. Dette har også gitt gode anmeldelser så langt. Selve smakingen var kanskje den vanskeligste delen av jobben da det kjennes veldig unaturlig å spytte ut igjen vinen, sier Einstabland
Én og én til. Idéen til navnet kom ganske enkelt utfra produktets natur. Ettersom planen er å nå ut til et internasjonalt market, ble navnet like godt «One and another».
Jeg ønsket en stilren boks som bryter med det meste du i dag ser i polhyllene. Designet er lagt opp slik at vi kan utvikle en stor kolleksjon med ulike vinkombinasjoner. Vi er allerede i gang med å se på dette for andre markeder.
Mitt mål med designet er at man kan ha boksen stående på bordet. Produktet er nå på testmarkedet i de største vinmonopolutsalgene i landet.
Det er et tøft market å få etablert seg i så vi trenger at folk oppdager, og ikke minst kjøper, boksen. Skjer det, blir vi stående på listen og kan utvikle mange flere kombinasjoner, avslutter Einstabland.